Autogas Desta Servis

  Aktualizace: 03/2014

 

Naši partneři

 

DESTA - Manipulační technika

 

AGC Strakonice - montáže LPG

 

Fedor Auto - montáže LPG

 

AGC Plus - dodavatel tradičních zařízení pro LPG

 

NetHaus.eu - dovozce aut z EU

 

 

Pavel Jurásek (web-admin)

Montáže a servis LPG     Opravy VZV Desta     Stanice LPG a ME

Již několik let je možno přestavět teoreticky jakékoliv benzínové auto na alternativní pohon LPG.
Z počátku byly přestavby řešeny klasickým směšovacím zařízením, ale novější motory a elektronické systémy řízení motorů si vyžadovaly stále přísnější nároky na odvětví alternativních pohonů LPG.

Na to, aby toto odvětví uspělo, bylo nutné vymyslet takové zařízení, které by napodobovalo práci benzínové přípravy směsi.
Existovalo několik mezitypů zařízení (kontinuální vstřikování - např: AG System - DGi, BRC - Flying Injection, LR - IGS, Lovato - Logic, Tartarini - Etagas), které ovšem v dnešní době vytlačilo poslední vyvinuté zařízení - sekvenční vstřikování LPG.
Pro představu o LPG nabízíme popis komponentů směšovacích a vstřikovacích zařízení. Podle přípravy směsi benzínu se pak volí zařízení LPG. Tzn. přestavba s klasickým směšovacím zařízením nebo novější motory se zařízením sekvenčního vstřikování LPG.

Výrobců sekvenčního vstřikování LPG existuje nesčetně mnoho, “možná tolik co výrobců aut”.
Každý se pyšní něčím svým - jeden je lepší na mechanické komponenty, druhý je lepší na softwareové ladění, třetí je lepší na hledání závad, čtvrtý je lepší na snadnost montáže, pátý obsahuje speciální programové funkce atd.

Vstřikování

Jsme smluvními partnery společností AGC Strakonice a AGC Plus Strakonice.

 

 

AGC Strakonice a AGC Plus Strakonice jsou dovozci těchto zařízení:

 

AC GAZ - Stag4 Plus; Stag4 Q-box; Stag300 ISA2; Stag300 Premium

 

BRC - SQ24 MY11, Plug&Drive

 

LANDI - LSI One; LSI Prime

 

LANDI RENZO - Omegas; Omegas Evo

 

LOVATO - Easy Fast; Easy Fast Smart

Výše uvedená zařízení, ale i zařízení konkurenčních výrobců, jsou univerzální a lze je až na výjimky namontovat do všech benzínových aut s nepřímým vícebodovým vstřikováním benzínu. Výjimkou jsou motory, které používají jinou strategii vstřikování (příp. chod motoru) než je běžné. Některé LPG zařízení mají speciální funkce, které jsou pro tyto motory určeny.

Hlavní rozdíly mezi systémy jsou:
                   - výdrž a přesnost vstřikovačů LPG, odolnost proti nekvalitnímu palivu
                   - stabilita pracovního tlaku reduktoru
                   - kvalita filtračních prvků
                   - použití snímačů - teplota vody, teplota LPG, tlak LPG, tlak MAP (ne všechny systémy je používají)
                   - softwareové funkce, možnosti ladění, diagnostika, nadstandartní softwareové funkce
                   - kvalita algoritmů (logika dat řídící jednotky při výpočtu dávky vstřiku)

Při výběru systému je tedy lepší se informovat, aby bylo vybráno takové zařízení, které bude plnit požadavky zákazníka; technickou náročnost motoru a elekroniky; výdrž LPG systému, apod.

Rovněž je dobré se informovat o montážní firmě, která Vám zástavbu provede.
Montáž LPG zařízení o “několik stovek” levnější nemusí být zrovna tou nejlepší volbou.
Oprava po montážní firmě u jiného LPG servisu do funkčního stavu LPG bývá minimálně 1.500,- Kč.
Pokud je zvoleno nevyhovující zařízení pro určitý motor, oprava se pohybuje kolem 8.000,- Kč.
V nutném případě úplné demontáže - tzn. úplně nevhodně zvoleného zařízení,
je cena opravy vyšší než cena nové montáže.